All animals are equal

Ik heb het er al eens over gehad: ik word er bijzonder mottig van als er met twee maten en twee gewichten gemeten wordt. En dus was het vandaag, hoera hoezee, weer tijd voor ergernis.

Het is u ongetwijfeld niet ontgaan: foute boel in Gaza. Ja, ik weet het, ook foute boel in de rest van de wereld, met vliegtuigen die spontaan uit de lucht komen dwarrelen en kalifaten en drugsoorlogen en ontvoerde meisjes en boze meneren overal, maar nu efkes Gaza, dus.

Ik wil het niet hebben over de nu bijna 1000 Palestijnse doden (755 eigenlijk op dit moment, maar dat gat rijdt Israel ongetwijfeld snel dicht). Niet over de VS en de rest van het Westen dat ‘bezorgd’ en ‘verontrust’ is maar ondertussen pertinent weigert Israel deftig aan de ketting te leggen. Ik wil het niet hebben over de onnozelaars van Hamas en hun Arabische broodheren die war-by-proxy aan het doen zijn op de kap van onschuldige burgers. En ook niet over de beelden van al die dode kinderen, die mij -zeker sinds ik er zelf heb- in het diepste van mijn ziel raken.

Neen, we blijven dichter bij huis (en toch over Gaza? Zotjes!).

Dit, namelijk.

Eerlijkheidshalve: heb er nog maar één bron over gevonden. En één getuige is géén getuige. Maar toch. (kleine update: tweede en derde bron)

What the fucking fuck. Hallo vrienden, herinneren we ons nog de verontwaardiging over al die Europese moslims die naar Syrië getrokken zijn? De grootspraak over nationaliteiten en uitkeringen intrekken, over gevangenisstraffen en een gevaar voor de maatschappij? En dit dan? Waarom horen we hier niemand over? Als het voor Israel is mag het plotsklaps wel (of even worse: wordt er zelfs niet over gerept)?

BDW

Zal ik even met het vingertje wijzen? Ja, ik ga even met het vingertje wijzen. Want ik heb het gevoel dat ik de komende vijf jaar nog wel meer met het vingertje zal kunnen/moeten/mogen wijzen. NV-fucking-A. Wilt ge nu alstublieft eens vijf seconden consequent zijn? Tis ofwel tégen gaan vechten in het buitenland, ofwel vóór gaan vechten in het buitenland. Ja, mijnheer de burgemeester Bart De Wever, ik kijk vooral naar u. Als het bruin mannen met baarden en jurken en kromzwaarden zijn staan we daar wel rap eh, om te veroordelen en in hokjes te duwen en te brandmerken. Ah ja, want dat levert stemmen en respect op van de racistische Vlaamse onderbuik (wel merci om het VB leeg te zuigen, dat wel). Maar als het Joden zijn, doen we alsof we niets gezien hebben. Twee standaarden, heet zoiets. En ik word daar boos van, want voor zover ik weet is iedereen in dit land nog steeds gelijk voor de wet.

Benieuwd wanneer Burgemeester De Wever zijn eerste moskee inhuldigt.

PS: ik ben geen anti-semiet, voor alle duidelijkheid. Misschien een beetje anti-Zionistisch, gezien het totale onevenwicht dat nu bijna 100 jaar bestaat in het Israelisch-Palestijns conflict. Ik wil hier vooral aanklagen dat bepaalde bevolkingsgroepen met een vergrootglas gevolgd worden, en andere bevolkingsgroepen hun goesting kunnen doen (de hysterie over hoofddoeken snap ik ook niet, als keppeltjes blijkbaar geen probleem zijn: alles of niks, jongens). Dus néén, Joods Actueel, u hoeft mij geen proces aan te doen.

 

Geef een reactie

